BADANIE SPOŁECZNEJ WARTOŚCI DODANEJ PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ W POLSCE

Badanie społecznej wartości dodanej podmiotów ekonomii społecznej w Polsce

Publikacja „Badanie społecznej wartości dodanej podmiotów ekonomii społecznej w Polsce za pomocą narzędzia ESometr. Raport z badania”, wydane przez Małopolską Szkołę Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (MSAP UEK). Publikacja poświęcona jest pomiarowi społecznego oddziaływania podmiotów ekonomii społecznej i stanowi podsumowanie nowatorskiego przedsięwzięcia jakim było opracowanie pierwszej polskiej metody pozwalającej na zweryfikowanie efektywności społecznej organizacji ww. sektora. Na łamach publikacji zostały zaprezentowane zarówno zagadnienia …

Czytaj dalejBadanie społecznej wartości dodanej podmiotów ekonomii społecznej w Polsce

RAPORT: ROZWÓJ EKONOMII SPOŁECZNEJ W 2019 ROKU. WYNIK BADAŃ PILOTAŻOWYCH

Raport: Rozwój ekonomii społecznej w 2019 roku. Wynik badań pilotażowych

90 000 podmiotów, w tym 1 400 spółdzielni i 88 600 organizacji non-profit, które spełniają definicję ekonomii społecznej. Takie sumy opisują rozwój ekonomii społecznej w Polsce w 2019 w raporcie przygotowanym przez Główny Urząd Statystyczny. Jest to wynik niższy o 3,6% względem roku 2017. Przekłada się to także na ogólnie niższą ilość aktywnych spółdzielni socjalnych, które w badaniu stanowią 65,7% wszystkich podmiotów. W porównaniu z wynikiem z poprzedniego raportu ich liczba spadłą …

Czytaj dalejRaport: Rozwój ekonomii społecznej w 2019 roku. Wynik badań pilotażowych

KSIĘGOWOŚĆ W NGO. BUŁKA Z MASŁEM CZY BOLĄCZKA?

Księgowość w NGO. Bułka z masłem czy bolączka?

Raport Fundacji Cadmus przedstawia wyniki badań na próbie ponad 400 organizacji pozarządowych. Całość poświęcona jest tematyce księgowości trzeciego sektora. Z opracowania możemy dowiedzieć się w jaki sposób organizacje pozarządowe prowadzą swoją księgowość, ile czasu poświęcają na sprawy z tym związane oraz o istniejących różnicach między podmiotami, które prowadzą księgowość uproszczoną i pełną. W raporcie znajdziemy także informacje jaki wpływ na wybór sposobu prowadzenia księgowości ma źródło …

Czytaj dalejKsięgowość w NGO. Bułka z masłem czy bolączka?

DZIENNIKARSTWO PRZYSZŁOŚCI. JAK PUBLIKOWAĆ W INTERNECIE

Dziennikarstwo przyszłości. Jak publikować w internecie

W ramach Programu Onet Autorzy wydano darmowy e-booka dla wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu dziennikarstwa internetowego. Do pracy przy publikacji zostali zaproszeni eksperci i praktycy zajmujący się komunikacją w internecie, warsztatem dziennikarza internetowego oraz prawami autorskimi. E-book „Dziennikarstwo przyszłości. Jak publikować w internecie”, porusza najważniejsze kwestie związane z budowaniem przekazu w Internecie. Znajdziemy w nim porady, jak pisać, by zostać znalezionym, w jakich mediach …

Czytaj dalejDziennikarstwo przyszłości. Jak publikować w internecie

JAK ZROZUMIEĆ KLIENTA I NA TYM ZAROBIĆ?

Jak zrozumieć klienta i na tym zarobić?

Klienci kupują racjonalnie? To mit! Żyjemy w czasach nieograniczonego dostępu do informacji. Klient, który nie posiada wiedzy na temat produktu, to rzadkość. Ten sam klient z każdym dniem staje się coraz bardziej świadomy także popularnych mechanizmów sprzedażowych, które mogą wpłynąć na jego decyzje. Sprzedaż w tych warunkach wymaga nowego podejścia, zmianiającego reguły finansów, ekonomii i nauk społecznych. Dlatego Enrico Trevisan, na podstawie wyników swoich badań w obszarze ekonomii …

Czytaj dalejJak zrozumieć klienta i na tym zarobić?

WSPÓŁPRACA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z BIZNESEM

Współpraca organizacji pozarządowych z biznesem

Celem publikacji jest przedstawienie w przejrzysty sposób najważniejszych kwestii dotyczących relacji biznes – NGO w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Współpraca organizacji pozarządowych z biznesem

PUBLIC RELATIONS W NGO. BUDOWANIE WIZERUNKU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH

Public Relations w NGO. Budowanie wizerunku organizacji pozarządowych

Publikację o budowaniu wizerunku przez NGO warto rozpocząć od prowokacyjnego i przewrotnego pytania. Czy budowanie wizerunku jest w ogóle organizacji pozarządowej potrzebne? Czy nie wystarczy fajnie działać i czy te działania nie będą dostatecznie nas promować? Czy powinniśmy ubierać nasze idee oraz projekty w szeleszczący papier i lukrować – sprzedając je tak jak firmy i korporacje sprzedają swoje usługi i produkty? Jak marketingowe narzędzia zaadaptować mądrze i z sensem do tak subtelnego i abstrakcyjnego bytu, jakim są działania, idee i misje fundacji …

Czytaj dalejPublic Relations w NGO. Budowanie wizerunku organizacji pozarządowych

MAGICZNA POZARZĄDÓWKA. JAK OCZAROWAĆ BIZNES?

Magiczna pozarządówka. Jak oczarować biznes?

Celem przewodnika, jest przekazanie wiedzy o tym jak pracować oraz przed czym się wystrzegać dzia- łając w organizacjach tzw. trzeciego sektora. Wielu z was wiąż szuka odpowiedzi na ważne pytania: jak i gdzie szukać partnerów oraz jak zaprezentować własną organizację, ideę czy pracę, aby być postrzeganym jako liczący się partner. Bez tego trudno wam będzie myśleć o długotrwałym i skutecznym działaniu, które pozwoli osiągnąć założony cel. Prezentowana …

Czytaj dalejMagiczna pozarządówka. Jak oczarować biznes?

STRATEGICZNA MAPA DROGOWA ROZWOJU SEKTORA OBYWATELSKIEGO W POLSCE

Strategiczna mapa drogowa rozwoju sektora obywatelskiego w Polsce

Strategiczna Mapa Drogowa (SMD) jest to strategia nowego typu, strategia, która pozwala włączyć się wszystkim zainteresowanym, określająca cele cząstkowe na podstawie aktualnych możliwości, pozwalająca przystosowywać się do zmieniającej się sytuacji. Ale też Mapa nie wskazuje prostych rozwiązań. Wiele dróg wymaga gruntownego remontu. Trzeba poszukiwać nowych rozwiązań, zmieniać prawa, postawy… zmieniać też sam sektor. Czytaj publikację „III sektor dla Polski. Strategiczna mapa drogowa rozwoju …

Czytaj dalejStrategiczna mapa drogowa rozwoju sektora obywatelskiego w Polsce

Dodaj nam MOCy!

Od 2004 roku działamy na rzecz zmiany społecznej. Bo DNA Instytutu Spraw Obywatelskich to walka o dobro wspólne i mobilizowanie obywateli do działania. O dobro, które jest bliskie każdej i każdemu z nas, jak np. czyste powietrze, cisza za oknem, bezpieczna żywność czy wspólna przestrzeń. Oraz o dobro, które jest tylko pozornie dalekie: obywatelską inicjatywę ustawodawczą, referendum czy radę pracowników.

By działać skutecznie, potrzebujemy stałego i pewnego budżetu. Pomóż nam stawić czoła codziennym wyzwaniom. Dorzuć się do działań Instytutu.

Dziewczynka z uniesioną pięścią, w stroju superbohaterki z biało-czerowną peleryną