II nabór na dotacje na miejsca pracy – wyniki oceny formalnej wniosków

Zakończyliśmy ocenę formalną wniosków składanych w II naborze na wsparcie finansowe i doradczo-szkoleniowe mające na celu utworzenie miejsc pracy w nowych i istniejących podmiotach ekonomii społecznej. Drugi nabór cieszył się szczególnym zainteresowaniem stowarzyszeń, fundacji i grup nieformalnych – wszystkim, którzy przeszli do kolejnego etapu oceny wniosków, gratulujemy 🙂 Wyniki oceny formalnej wniosków w II naborze  

Wycena szkolenia – „Podstawy rachunkowości dla podmiotów ekonomii społecznej”

Instytut Spraw Obywatelskich w Łodzi zwraca się z prośbą o informację o szacunkowej cenie poprowadzenia szkolenia „Podstawy rachunkowości dla podmiotów ekonomii społecznej”. Prosimy o podanie szacunkowej ceny brutto 1 godziny dydaktycznej szkolenia (45 minut) w przypadku: szkolenia 1-dniowego (8 godzin dydaktycznych), szkolenia 2-dniowego (16 godzin dydaktycznych). Wymagany zakres programu szkolenia: Podstawowe obowiązki członków zarządu w zakresie finansów – podstawy prawne. Podstawowe obowiązki …

Czytaj dalejWycena szkolenia – „Podstawy rachunkowości dla podmiotów ekonomii społecznej”

Szkolenie „Podstawy rachunkowości w podmiocie ekonomii społecznej – o dobrej współpracy zarządu i księgowości” – zmiana terminu

Informujemy, że termin szkolenia, zaplanowany na 16 września 2016 r., uległ zmianie. Nowy termin to 14 października 2016 r. Miejsce szkolenia: Pabianice, Hotel Włókniarz, ul. Kilińskiego 34. O rekrutacji na szkolenie będziemy informować pod koniec września. Co jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu organizacji? Dobra współpraca zarządu i księgowości 🙂 Jeśli chcesz dowiedzieć się: jakie są podstawowe obowiązki członków zarządu w zakresie finansów, jak czytać i rozumieć sprawozdania finansowe organizacji, jaki …

Czytaj dalejSzkolenie „Podstawy rachunkowości w podmiocie ekonomii społecznej – o dobrej współpracy zarządu i księgowości” – zmiana terminu

Wrześniowe warsztaty dla Twojej organizacji

We wrześniu zapraszamy przedstawicieli spółdzielni socjalnych oraz fundacji i stowarzyszeń prowadzących działalność gospodarczą i/lub odpłatną z Łodzi na bezpłatne doradztwa prawne: „Odpowiedzialność prawna członków organów zarządzających w organizacjach pozarządowych”  15 września, godz. 15.00-17.00, Łódź Podstawy prawne – wprowadzenie; Status członka Zarządu w Fundacji i Stowarzyszeniu; Odpowiedzialność z tytułu niedopełnienia obowiązków organizacji (sprawozdawczość, rachunkowość, zobowiązania publicznoprawne, audyt, prawo pracy, ochrona danych osobowych, zobowiązania wobec Generalnego Inspektora …

Czytaj dalejWrześniowe warsztaty dla Twojej organizacji

II nabór na dotacje na utworzenie miejsc pracy – rozpoczynamy!

Od 26 sierpnia do 12 września 2016 r. potrwa drugi nabór formularzy dla osób indywidualnych oraz osób prawnych zainteresowanych uzyskaniem bezzwrotnej dotacji na utworzenie miejsca pracy w nowo powstałym lub istniejącym przedsiębiorstwie społecznym. Jeśli prowadzisz lub chcesz prowadzić przedsiębiorstwo społeczne, szukasz pracy lub planujesz ekonomizację działalności swojej organizacji – oferujemy bezzwrotną dotację na utworzenie miejsca pracy w wysokości do 20.000,00 zł (na jedno miejsce pracy), wraz …

Czytaj dalejII nabór na dotacje na utworzenie miejsc pracy – rozpoczynamy!

Konkurs „Przełamujemy bariery” 2016. To już IX edycja!

W 2016 roku Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne „Ja-Ty-My” oraz Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych już po raz dziewiąty przyznają statuetki „Złotego Kłosa” dla przedsiębiorstwa społecznych, urzędników i firm promujących swoją działalnością powrót osób zagrożonych wykluczeniem społecznym na rynek pracy i wspierających takie inicjatywy. „Złote Kłosy” zostaną przyznane w trzech kategoriach: Kategoria A – „Najlepsze przedsiębiorstwo społeczne w regionie łódzkim w roku 2016” Kategoria B – „Urzędnik przyjazny organizacjom pozarządowym …

Czytaj dalejKonkurs „Przełamujemy bariery” 2016. To już IX edycja!

Centrum KLUCZ na IX Pikniku Organizacji Pozarządowych w Tomaszowie Mazowieckim

Być czy nie być czyli organizacja na festynie Lato to dla organizacji pozarządowych czas pikników, festynów, targów. Biorą w nich udział całe rodziny, więc w programie muszą się pojawić atrakcje dla dzieci i kramy z przekąskami. Im lepsza impreza, tym więcej stoisk, a co za tym idzie, kilogramy ulotek, które natychmiast zapełniają okoliczne kosze. Ma być zabawnie, ciekawie, kolorowo, a przy okazji edukacyjnie. Na to ostatnie najbardziej liczą organizacje pozarządowe. Strata czasu …

Czytaj dalejCentrum KLUCZ na IX Pikniku Organizacji Pozarządowych w Tomaszowie Mazowieckim

Rozstrzygnięcie II edycji konkursu „Pakiet dla społecznych rakiet”

Rozstrzygnęliśmy drugą edycję konkursu „Pakiet dla społecznych rakiet” Zobacz listę rankingową wniosków Zwycięzcom gratulujemy 🙂 Przypominamy, że wszystkie organizacje chcące wzmocnić swój potencjał oraz grupy nieformalne, które zastanawiają się nad utworzeniem stowarzyszenia czy fundacji, mogą korzystać z wielu innych form wsparcia w ramach Centrum KLUCZ, w tym przede wszystkim z doradztwa prawnego, księgowo-finansowego i biznesowego. Zobacz ofertę wsparcia Centrum KLUCZ

Nabór wniosków o udzielenie wsparcia finansowego (nabór zamknięty)

Rozpoczynamy nabór wniosków o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie miejsca pracy w nowym lub istniejącym przedsiębiorstwie społecznym. Nabór jest zamknięty i skierowany do podmiotów (osób prawnych), które złożyły formularze zgłoszeniowe w I naborze na wsparcie na utworzenie miejsca pracy oraz uzyskały pozytywną ocenę formalną i merytoryczną. Termin przyjmowania wniosków to 16 września 2016 r., do godziny 16:00. Dokumenty, które należy złożyć, wskazane są w Regulaminie wsparcia finansowego. Podmioty, które wraz ze wsparciem …

Czytaj dalejNabór wniosków o udzielenie wsparcia finansowego (nabór zamknięty)

Odpowiedzialność prawna członków organów zarządzających w organizacjach pozarządowych

Zapraszamy na bezpłatne doradztwo prawne „Odpowiedzialność prawna członków organów zarządzających w organizacjach pozarządowych”. Jeśli jesteś członkiem organu zarządzającego podmiotem ekonomii społecznej (np. fundacją, stowarzyszeniem, spółdzielnią socjalną, spółką non profit) i zastanawiasz się, jakie obowiązki na Tobie ciążą, zapisz się na doradztwo prawne w zakresie następujących zagadnień: – Podstawy prawne – wprowadzenie – Status członka Zarządu w Fundacji i Stowarzyszeniu – Odpowiedzialność z tytułu niedopełnienia obowiązków …

Czytaj dalejOdpowiedzialność prawna członków organów zarządzających w organizacjach pozarządowych

Dodaj nam MOCy!

Od 2004 roku działamy na rzecz zmiany społecznej. Bo DNA Instytutu Spraw Obywatelskich to walka o dobro wspólne i mobilizowanie obywateli do działania. O dobro, które jest bliskie każdej i każdemu z nas, jak np. czyste powietrze, cisza za oknem, bezpieczna żywność czy wspólna przestrzeń. Oraz o dobro, które jest tylko pozornie dalekie: obywatelską inicjatywę ustawodawczą, referendum czy radę pracowników.

By działać skutecznie, potrzebujemy stałego i pewnego budżetu. Pomóż nam stawić czoła codziennym wyzwaniom. Dorzuć się do działań Instytutu.

Dziewczynka z uniesioną pięścią, w stroju superbohaterki z biało-czerowną peleryną