Poradnik dla osób poszukujących i korzystających z nieodpłatnej pomocy prawnej i obywatelskiej

Zdarza się, że osoby poszukujące i korzystające z nieodpłatnych  porad  prawnych  i  obywatelskich  mają  problemy z przygotowaniem się do procesu uzyskania określonej porady. Zastanawiają się również, czego mogą oczekiwać od osób pracujących w punktach poradniczych oraz jakie informacje powinny im przekazać. Nierzadko klienci punktów świadczących nieod- płatne porady prawne i obywatelskie szukają pomocy, której nie mogą w danym miejscu otrzymać, lub też odwiedzają punkt poradniczy wielokrotnie, ponieważ nie mają ze sobą wszystkich potrzebnych dokumentów.
Wychodząc  naprzeciw  potrzebom  osób  poszukujących i korzystających z usług poradniczych (a także chcąc pomóc w usprawnieniu pracy osobom zaangażowanym w udzielanie porad prawnych i obywatelskich), Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych opracowała niniejszy poradnik, którego głównym celem jest pomoc klientowi w jak najlepszym przygotowaniu się do uzyskania porady.

Autorką poradnika jest dr Katarzyna Furman-Łajszczak – pracownik Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, koordynatorka Sekcja Redukcji Szkód w Klinice Prawa oraz radca prawny.

Zapoznaj się z poradnikiem

Źródło informacji

Zapisz się na newsletter

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.