Czym jest „stabilna organizacja”? Dla nas to taka, która ma uporządkowane dokumenty i rozwija się z głową. Dlatego na koniec marca przygotowaliśmy warsztaty biznesowe, które usprawnią działanie Twojej organizacji i pomogą jej uzyskać stabilność.
Obowiązkowa dokumentacja w organizacji
Termin I: 30.03.2017 r. (czwartek), godz. 9-12, Szadek, Urząd Gminy w Szadku, ul. Warszawska 3
Termin II: 31.03.217 r. (piątek), godz. 9-12, Łódź, ul. Pomorska 40
- Dokumentacja podstawowa: statut, uchwały, protokoły
- Dokumentacja rachunkowa: polityka rachunkowości, dowody księgowe, roczne sprawozdanie finansowe
- Dokumentacja pracownicza: regulamin pracy, regulamin wynagradzania, akta osobowe pracowników, umowy wolontariackie, dokumentacja związana z powierzeniem mienia materialnego pracownikom
- Pozostała dokumentacja: księga uchwał, rejestr umów, instrukcja obiegu dokumentów
Pozyskiwanie funduszy – czyli o budowaniu stabilnej organizacji
30.03.2017 r. (czwartek), godz. 13.30-17.30, Łódź, ul. Pomorska 40
- Źródła finansowania PES – przegląd
- Działalność statutowa – możliwe kierunki pozyskiwania funduszy
- Działalność nieodpłatna (dotacje – gdzie/ jak szukać, co jest ważne z punktu widzenia osoby czytającej wniosek; przegląd typów instytucji grantodawczych; darowizny – czyli o budowaniu długotrwałej relacji z darczyńcą, inne: składki, zbiórki publiczne; 1% – mocne i słabe strony);
- Działalność odpłatna – na co warto zwrócić uwagę
- Działalność gospodarcza – wewnątrz na zewnątrz organizacji – za i przeciw
- Skąd wiedzieć, ile mi brakuje i gdzie mogę szukać, czyli o korzyściach z planowania finansowego
Rozwijanie działalności gospodarczej w PES, czyli jak zarabiać z głową
31.03.2017 r. (piątek), godz. 14-17, Tomaszów Mazowiecki, Dom Harcerza, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 34
- Biznes – czynniki sukcesu, czyli dlaczego jedni odnoszą sukces, a inni nie
- Przygotowanie do prowadzenia sprzedaży w podmiocie ekonomii społecznej: zasoby organizacji; pomysł na biznes
- Model biznesowy w PES – czy to możliwe?, czyli jak sprawdzić, czy mój pomysł ma szanse powodzenia
- Jest pomysł – co dalej?, czyli kilka słów o strategii marketingowej
- Ryzyko – pomyślmy o nim zawczasu
Warsztaty poprowadzi
Dorota Pieńkowska – związana z sektorem pozarządowym od 1995 roku. Obecnie kieruje Funduszem PAFPIO, udzielającym pożyczek organizacjom non-profit i podmiotom ekonomii społecznej. W Funduszu PAFPIO zajmuje się zarówno oceną zdolności kredytowej podmiotów aplikujących o pożyczki, jak i monitoringiem pożyczek oraz – ewentualnie – windykacją.
Od 2001 r. jest członkiem Zarządu Fundacji dla Polski, wspierającej rozwój filantropii w Polsce, a od 2004 roku także członkiem Zarządu Stowarzyszenia BORIS.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy trenerskiej oraz doradczej na rzecz organizacji pozarządowych oraz instytucji samorządowych. Główne obszary tematyczne jej szkoleń to: zarządzanie finansami, przedsiębiorczość w sektorze non-profit, fundraising, zarządzanie projektami, budowanie wizerunku organizacji, wystąpienia publiczne. Członek-założyciel Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.
Aby zgłosić się na warsztaty, należy wypełnić krótki formularz. Wypełnienie formularza nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem się na warsztat. Państwa obecność będziemy potwierdzać drogą e-mailową.
Nie możesz uczestniczyć w warsztacie w żadnym z podanych terminów? Skontaktuj się z nami – umówimy Cię na indywidualne spotkanie z naszym doradcą:
Karolina Fijołek e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl | tel. 512 034 281
Aleksandra Podkońska e-mail: aleksandra.podkonska@instytut.lodz.pl | tel. 519 300 647