Zapraszamy na webinar: „Praktyczne wypełnienie druków CIT za 2021 w organizacji pozarządowej”

Zapraszamy do udziału w webinarze „Praktyczne wypełnienie druków CIT za 2021 w organizacji pozarządowej” 6 czerwca 2022 r. w godz. 9.00-14.00. Podczas webinaru uzyskasz niezbędną wiedzę, która ułatwi Ci przygotowanie druków CIT za 2021 rok w organizacji pozarządowej.

Kiedy?: 06 czerwca 2022 r. w godz. 9.00-14.00

Gdzie?: platforma ZOOM

Jak dołączyć do spotkania na ZOOM?

ZOOM jest prostą w obsłudze aplikacją do organizacji spotkań online. Wszystkie osoby, które zakwalifikują się do udziału w spotkaniu otrzymają link umożliwiający dołączenie do szkolenia. Jeśli nie korzystałeś jeszcze z ZOOMa, obejrzyj krótki tutorial

Udział w webinarze jest bezpłatny

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem webinaru jest przedstawianie prawidłowego rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych w organizacjach pozarządowych, sp. z o.o. non profit i spółdzielniach socjalnych z organem podatkowym. W ramach webinaru omówiony zostanie sposób opodatkowania organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej, zastosowanie zwolnień podatkowych oraz praktyczne wypełnienie nowych druków CIT-8, CIT- 8/O, CIT-D. Podczas webinaru zostanie w praktyce przedstawiony sposób wypełniania zeznania podatkowego za 2021 r. na wybranych przykładach.

Dla kogo?

Zapraszamy:

  • organizacje pozarządowe działające w jednym z powiatów: łaskim, łódzkim-wschodnim, opoczyńskim, pabianickim, tomaszowskim, rawskim, zduńskowolskim (bez względu, czy prowadzą bądź nie działalność ekonomiczną),
  • organizacje pozarządowe z Łodzi prowadzące aktywnie działalność ekonomiczną (działalność odpłatną i/lub działalność gospodarczą).

Program webinaru

  • Opodatkowanie podatkiem dochodowym od osób prawnych organizacji pozarządowych, sp. z o.o. non profit i spółdzielni socjalnych oraz organizacji pożytku publicznego.
  • Przychody i koszty podatkowe w ramach działalności nieodpłatnej, odpłatnej i gospodarczej.
  • Przychody i koszty organizacji pozarządowych, sp. z o.o. non profit , spółdzielni socjalnych ujęciu rachunkowym i podatkowym.
  • Fundusz statutowy a przychód podatkowy.
  • Zwolnienia podatkowe dla organizacji pozarządowych, sp. z o.o. non profit , spółdzielni socjalnych w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
  • Powstanie obowiązku opodatkowania dochodu w organizacjach pozarządowych i podmiotach ekonomii społecznej.
  • Praktyczne wypełnienie nowych druków CIT.
  • Zasady wykazywanie organom podatkowym otrzymanych darowizn.

Webinar poprowadzi

Justyna Janota – absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowość, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Skończyła studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2015 roku ukończyła studia podyplomowe „Menager Ekonomii Społecznej”. Jest prezesem dwóch fundacji oraz dwóch spółek. Posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów (certyfikat nr 56325/2012), zajmuje się przede wszystkim działalnością podmiotów ekonomii społecznej z ujęciu prawnym, rachunkowym i podatkowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Justyna Janota, jako ekspert w zakresie oceny projektów EFS POWER, posiada certyfikaty Ministerstwa Rozwoju potwierdzający zakończenie szkoleń i zdanie egzaminu w obszarze kwalifikowalności wydatków oraz wytycznych w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014-2020. Autorka publikacji poświęconych tematyce aspektów prawnych, rachunkowych i podatkowych oraz dotyczących podmiotów ekonomii społecznej i pomocy publicznej. Trener, wykładowca i doradca.

Jak się zapisać?

Aby dołączyć do spotkania należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Zgłoszenia przyjmujemy najpóźniej na dzień przed datą webinaru.

Przed zarejestrowaniem na wydarzenie zapraszamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną:

WAŻNE: wypełnienie formularza rejestracyjnego nie jest równoznacznie z automatycznym dopisaniem do listy uczestników. Zgłoszenia będą weryfikowane i zatwierdzane przez organizatora w ciągu 48 godzin od otrzymania zgłoszenia.

Udział w webinarach jest bezpłatny.

Więcej informacji udziela:

Karolina Fijołek

Karolina Fijołek-Głowacka

e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl,

tel.  512 034 281

Dodaj nam MOCy!

Od 2004 roku działamy na rzecz zmiany społecznej. Bo DNA Instytutu Spraw Obywatelskich to walka o dobro wspólne i mobilizowanie obywateli do działania. O dobro, które jest bliskie każdej i każdemu z nas, jak np. czyste powietrze, cisza za oknem, bezpieczna żywność czy wspólna przestrzeń. Oraz o dobro, które jest tylko pozornie dalekie: obywatelską inicjatywę ustawodawczą, referendum czy radę pracowników.

By działać skutecznie, potrzebujemy stałego i pewnego budżetu. Pomóż nam stawić czoła codziennym wyzwaniom. Dorzuć się do działań Instytutu.

Dziewczynka z uniesioną pięścią, w stroju superbohaterki z biało-czerowną peleryną

Zapisz się na newsletter

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.